Zaterdag 14 juli 2012

14 juli 2012 - Palma de Mallorca, Spanje

Zaterdag 14 juli 2012

Vanmorgen weer een desayuno in restaurant Nemrut. ( toch met een D ;-) )
Op het gemak gegeten en vervolgens de motor bepakt. Over plaza Espagna richtin de A3 naar Albacete. De reis naar Valencia, ongeveer 375 km, verloopt prima. Er trekt een glooiend landschap voorbij. Rustig op de autovia, die in tegensteling tot de AP autopista , zonder tolheffing gereden kan worden. Bij binnenkomst is het in Valencia zeer opvallend rustig, crisis?, weekend?, vakantietijd?, wie zal het zeggen.
In de haven van Valencia naar de terminal van Acciona gereden. Helaas gaat deze om 20:00 uur open om de tarjeta de embarque op te haken. Dat wordt even Valencia opsnuiven en eerst langs Ciutat des Artes en Sciences. Een door de archtiect Calatrava ontworpen stad voor kunst en wetenschap. Zeer mooie futuristische gebouwen die in de rivierbedding zijn gesitueerd.
Bij restaurant los Gerstinas iets gedronken en tapas gegeten. Tegen de klok van half 8 naar de haven, waar de nodige colla's zich reeds hadden gevormd.
Op dit moment wordt de Fortuny leeggemaakt en kunnen we op schedule 23:05 de haven van Valencia en dus peninsula verlaten. Het woret op de boot een glaasje rode wijn en kijken of we nog een uurtje een kaartje kunnen leggen. Morgenvroeg zijn we dan rond de klok van 7:00 uur in de haven van Palma de Mallorca. Voor de 20 ste x ? Tsja het went nooit.